Monday 5 August 2013

KENAPA BAYI KERAP MERAGAM KETIKA MENYUSU

seringkali ibu-ibu hadapi masalah dalam / ketika penyusuan . baby ini tabiat nya kadang-kadang kita tak boleh nak jangka. 




 bby saya juga begitu...mula2 saya tak tahu..sekarang saya dah tahu...so saya anggap ini adalah kerenah baby yang peru saya tahu..sebab kadang2 baby ni kita tak tahu punca..tahu2 aje nangis....ini antara 

yang saya semak sendiri : 

1. kadang2 baby mengamuk tidak betul latch

 2. baby mengamuk sebab terlalu lapar dan susu dari puting ibu perlu hisapan dari bby..baru ada letdown 

3. mengamuk nak tidur sambil menyusu baring (perkara ini selalu berlaku 

4. baby sebenarnya tak nak susu, tapi nak makan

 5. perut baby meragam/angin yang mana s
aya perlu sendawa atau beri dia kentut dulu, kemudian baru saya sambung penyusuan.

No comments:

Post a Comment