Monday 5 August 2013

Anugerah Illahi - Allah Makbulkan Doa Kami!!

Mama dan Firas
*************

Kelahiran Muhammad Firas bagaikan dinanti dengan harapn anak yangaku kandung ini akan menambah seri lagi dalam hidup aku, suami dan anak tercinta Nur Aina Zahraa binti Muhammad Shahrizan (3T).

tepat 10.35 malam, baby seberat 3.65kg dilahirkan secara caesarian (kali ke-2), aku terima dengan redha sebab dah pernah melaluinya dulu. "sabar ajelah..adooiii nak kena operate lagi la pulak..penat aku berjalan kaki b4 ni..huhu..kempunan nak normal.." dah 3cm dah ni..tp saya bagi tempoh juga supaya puan boleh bersalin normal sebab , baby puan dah berak dah ni..." kata2 nurse tu sikit pun aku tak heran. huhu...lantaklah..operate pun operate lah!!

settle  bab meneran, aku masuk dalam labour room dan off coz le...kena cucuk sana sini. dan yg paling aku tak suka sejukkk!!! mencengkam tulang dalam OT..huhu masuk Ot jam 8.50mlm, baby lahir dalam jam 10.++ mlm ..yg best nya bila aku dengar suara baby yang aku confirm2 LELAKI..sebab bila scan tak nampak so pompuan lah kan?? hehehe..tak sabar nak tgk babby aku ...bila time nurse tunjukkan baby..happy tak terkata sebab BETUL!! puan dapat anak LELAKI..Ya Allah Syukur!!! dah dapat sepasang anak dah...yang paling special kedua-dua baby aku lahir pada tarikh yang sama 9 Ogos!!! Alhamdulillah...Syukur padaMu Ya Allah.

tibe2 doktar yang incharge jert kat aku..."puan!!! kami tak boleh nak tutup rahim puan ni..sebab rahim puan dah terkoyak 1cm..besar juga ni..."...huhuhu terasa panik pulak aku time tu...mn lah aku tahu rahim aku koyak..cuma yg aku tahu..aku kerap bleeding...erm....doktar incharge pun call doktar pakar yang bertugas..selang setengah jam kemudian, doktar pakar datang dan tutup perut aku semula...

"puan..lepas ni..puan dah tak boleh mengandung lagi yea..kalau nak mengandng pun kena jarak dlm 7tahun yea..sebab rahim dah koyak ni..." sedih tak terkata aku bila dengarkan begitu....menangis aku sekejap...rasa tak bermaya...sebab aku jangkakan aku dapat lahirkan anak comel atleast 3orang....tak pelah....sabar aje!!


No comments:

Post a Comment