Wednesday 6 August 2014

KURUS MANIAC!!!


rasa takut kan kalau lama2 kita ni, terutamanya kaum wanita, ghairah nak kurus!
termasuklah saya.. ( i tak malu u olss nak mengaku)
bukan senang nak kurus semula setelah 6 tahun mendirikan rumah tangga dengan berat pada ketika itu hanya 52kg sahaja...huhu (nangis mak..kalau nengok balik album lama...huhu)
setelah ada 3 anak, baru-baru ini saya mulakan semula rutin diet saya yang entah ke berapa (dah tak ingat dah) sebab kerap kali terkantoi dek kerana habis pantang pada tiap kali hari raya.huhu
tapi, saya tak putus asa, pada saya biarlah orang kata kita mula dari sikit...sebab lama-lama akan berhasil juga. tambah pula saya ini breastfeeding mom, tak boleh diet extreme..hihihi (ini bukan alasan tau!)
sekarang saya sedang cuba untuk meningkatkan metabolisme saya dengan -
1. MINUM AIR MASAK BANYAK dengan dbantu oleh alfalfa complex untuk Nyah water retention juga.
2. KERAP buat kerja rumah
3. Kerapkan Breastfeeding agar semua kalori saya dipindahkan ke baby saya..hihi (bijak..bijak..itulah gunakan Breastfeeding hihi)
4. saya ambil Makanan Tambahan yang sesuai untuk saya dan baby iaitu -
* Vitalea- 12 mineral dan zat besi yang diperlukan oleh badan
* b.complex - asid forlik yang sangat penting untuk kesuburan wanita dan sebagai 'penenang' kepada sel otak saya
* Alfalfa- sumber tenaga dan fiber kepada saya
* Omega- sumber asid lemak yang baik untuk memecah dan menyingkirkan lemak
* Gla Complex - mengimbangi hormon dalam badan
* ESP- sumber protein untuk saya dan untuk diet
* Ostematrix- sumber Vit D saya yang bagus untuk penghasilan susu dan hindar sakit sendi dan tulang
* Herb lax- Nyah detoks kerana saya sukar membuang air besar sejak remaja lagi.
* Vitamin C SR- bina system imun
wah!! banyak dan complete semuanya..hehehe
oh yea..setiap vitamin bekerja dan bertindak mengikut fungsinya TIDAK SALAH SAYA MENGAMBIL LEBIH
tapi bagi anda yang baru nak berjinak dengan supplement saya suggestkan anda
- Vitalea
- Vit C
- Alfalfa Complex
pm saya untuk cara makan shaklee yang lebih berkesan dan terbaik untuk tubuh badan anda
017 3112968



No comments:

Post a Comment