Wednesday 29 May 2013

Super detox- Food for detoks



Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil 
Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air 
      sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 





 klik untuk lihat lebih lanjut-
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=144082842432437&set=a.144082829099105.1073741827.143264009180987&type=3&theater


Sememangna Alfalfa tidak dinafikan lagi, menjadi topik bualan ibu-ibu yang dah familliar dengan product shaklee. benarkah Milk Booster??? mari kita kaji kebenarannya :

Alfalfa ditanam secara meluas di seluruh dunia sebagai makanan lembu, umyuk dijadikan sebagai makanan “ragutan lembu” tenusu. Alfalfa biasanya mempunyai nilai pemakanan tertinggi dari semua jenis “rumput biasa”. Pengunaan alfalfa menghasilkan kualiti pemakanan yang tinggi melalui ternakan dengan menghasilkan susu lembu-kerana kandungan protein yang tinggi dan sangat mudah dicerna pada gentian dan sekunder untuk lembu, kuda, biri-biri, dan kambing. Manusia juga sering memakan alfalfa dalam bentuk pemakanan sihat seperti memakan pucuk alfalfa dalam salad dan sandwic. Daun alfalfa yang nyahhidrat boleh didapati secara komersial sebagai diet tambahan di dalam pelbagai bentuk, seperti tablet, serbuk dan teh. Alfalfa dipercayai oleh sesetengah orang sebagai galactagogue, bahan yang mendorong penyusuan. 
dengan keupayaan untuk menghasilkan nitrogen melalui pemakanan tinggi protein tanpa mengira nitrogen yang terdapat di tanah, kebolehan nitrogen Its (yang meningkatkan nitrogen tanah) banyak meningkatkan kecekapan pertanian. 

sumber: wikipedia - Elegance Stylista

Yatie
Shaklee Independent Distributor [ID No :917537]
017-311 2968|facebook- elegance muslimah atau fan page- elegance muslimah| ainafiras@gmail.com

No comments:

Post a Comment