Thursday 13 February 2014

Sebab musabab mengapa saya ter jatuh cinta dengan BAsic H shaklee



Alkisahnya, saya masih belum mencuba basic H ini hingga diberi tahu oleh seornag rakan dalam shaklee bahawa dia pengguna tegar basic H selama 2thahun kerana anaknya yang menghidapi ezema teruk sejak kecil.

beliau menggunakan basic H sebagai mandian dan basuhan pakaian anak2 agar tidak gatal2. saya meninjau2 blog nya dan saya dapati terdapat testimoni berkesan ke atas anaknya sendiri - vitaminkesihatan.blogspot.com

tanpa ragu2 saya mencuba basic H ni utk kegunaan biasa sahaja iaitu RENDAMAN. cubaan pertama saya berhasil apabila merendam baju saya yang dipenuhi dengan minyak (maklumlah selalu masuk dapur huhu) dan coklat yang tersentel di pakaian.

saya larutkan sebaldi air dan 4 titik basic H, teruja sebabnya "waaa banyakknya buih" huhuhu.. setengah jam kemudian saya tgk baldi dah bertukar menjadi keruh sedikit...saya angkat baju.." erm..kotornya baju aku ni"...
saya sental baju berkenaan dan sekejap sahaja kotoran hilang, dah mcm dynamo pulak..

ape pun sya cakap melalui pengalaman, tiada autar atau tarikan selaku peniaga di sisni...coz saya cuba, saya dapat!!

Kini saya jadikan sebagai mandian anak2 yang ada bintat2 hitam di kaki...still dalam experimen.

Pm saya harga sangat2 murah tak sampai rm40, boleh tahan hingga 2-3bulan.

No comments:

Post a Comment