Sunday 26 October 2014

Khasiat susu badam



saya tengok dah jadi macam satu trend yea...ibu dan wanita yang nak diet
saya juga tak ketinggalan
kHASIAT SUSU BADAM
**Kalsium
Sebut sahaja susu, sudah pasti melibatkan kalsium. Tahukah anda bahawa khasiat susu badam adalah kandungan kalsium yang dua kali ganda lebih tinggi dan kalori 20% lebih daripada susu segar biasa. Selain itu juga, kandungan vitamin D di dalam susu badam dikatakan elok untuk kesihatan tulang anda agar lebih kuat. ( boleh ditambah dengan Ostematrix Shaklee yang kaya dengan Vitamin D)
**Penambah Rasa
Mungkin ramai yang tidak mengetahui bahawa susu badam juga boleh digunakan sebagai penambah rasa pada masakan. Malah ada yang mengatakan rasanya lebih sedap berbanding susu yang lain. Sudah pasti dengan menambah rasa dengan susu badam dalam masakan akan memberi lebih khasiat pada masakan anda.

Asid Lemak Omega 3
Tahukah anda mengenai peranan asid lemak omega 3 dalam penyakit kardiovaskular yang telah terbukti. Kandungan asid lemak omega 3 yang terdapat di dalam susu badam sangat baik untuk kesihatan jantung. Ini kerana ia berupaya menurunkan kadar kolestrol dalam badan. Selain mengandungi mangan, ia juga kaya dengan vitamin E, selenium, magnesium, potassium, zat besi dan serat. Bukan sahaja boleh kurus, malah mampu menjadikan anda lebih sihat. (boleh ditambah dengan Omega Guard shaklee)
Awet Muda
Kandungan flavonoid dan antioksidan yang berasal dari vitamin E mampu menurunkan risiko terkena penyakit kanser serta melambatkan proses penuaan. (boleh ditambah dengan Vit C sustainable released)
Tenaga
Bagi anda yang mudah merasa letih, saya sarankan anda meminum segelas susu badam. Anda pasti akan merasa lebih segar dan kekal aktif dalam melakukan tugas harian. Khasiat kacang almond sememangnya tiada tandingannya dalam memberi tenaga kepada tubuh badan kita. (boleh ditambah dengan rejuvy dan ESP shaklee)
Selain itu, khasiat susu badam juga boleh menjaga tekanan darah anda supaya sentiasa berada pada tahap normal. Agar perkongsian pada kali ini dapat membantu anda dalam amalan gaya hidup sihat. Selamat mencuba! (boleh add Garlic shaklee)
jom cuba!!
nak SIHAT JANGAN KITA TUNGGU lagi!!

No comments:

Post a Comment